איך מפחיתים את השומן הרווי בעוף?
מאת הילה אפללו   

Imageבשנים האחרונות אנחנו שומעים את הביטוי "שומן רווי" באמצעי התקשורת, בדרך כלל בהקשרים של מחלות לב וכלי דם. כתוצאה מכך רבים הפחיתו את צריכת הבשר האדום ועברו לעוף. אבל גם העוף אינו חף משומן רווי, איך מפחיתים בצורה פשוטה, את כמות השומן הרווי בעוף שאנו אוכלים?

 

 

בעוף ובהודו יש רקמת שומן תת עורית מפותחת (גם בעופות אורגניים-אבל פחות). רקמת השומן הזו ועוד שומן רב שמצוי ברקמה עצמה, מכילים חומצות שומן רוויות שמזיקות לבריאותנו ורצוי להימנע מהן ככל האפשר.

מה עושים?
מכבסים! תחילה מסירים את העור ובכך נפטרים מהשומן שמכיל העור. אחר כך מכניסים את העוף לסיר עם מים ומביאים לרתיחה. לאחר שהעוף רתח, שופכים את המים ושוטפים אותו.

בזמן הבישול מתפרק השומן וצף על פני המים. בהרחקתו של זה, אנו מצליחים להיפטר מכמות מכובדת של שומן (לצערנו לא מכולו). לאחר ששטפנו את העוף, פונים לעשות בו כעולה על רוחנו - פשוט מתבלים, אופים או מבשלים.

למה לא להסיר את העור אחרי הבישול או האפיה?
כמו שאמרנו, חלק מהשומן מתפרק במהלך הבישול או האפיה ומתערבב עם הרוטב והירקות המלווים את העוף. אם נוריד את העור אחרי הבישול, תשאר עדיין כמות שומן נכבדה בתבשיל או בקדרה. לכן מומלץ להסיר את העור לפני ו"לכבס".