ממרח עדשים
מאת חיים אורגניים   

כמו שאוכלים ממרח חומוס, אפשר להכין ממרחים נפלאים מכל הקטניות האחרות, לפניכם מתכון בריא ומהיר לממרח עדשים נהדר, טעים ומשביע. אפשר למרוח על לחם או ליצוק על צלחת וליהנות מהניגוב.

 


ממרחי קטניות הם תוספת חשובה ואיכותית במיוחד למטבח הבריא. מטופלים רבים שואלים אותי: ״ אם נוריד את הגבינה הצהובה, הנקניקים, הריבות, החמאה ושאר הממרחים המתועשים עתירי השומן, והסוכר, מה נשאר למרוח על הלחם?״ אז זהו שיש מגוון רחב של ממרחים בריאים שהערך התזונתי שלהם גבוה ואנחנו יכולים להכין אותם מחומרי גלם מומלצים כמו אגוזים וזרעים, קטניות, ירקות, פירות וכו׳.
 
 אחד הממרחים הטעימים והפשוטים להכנה הוא ממרח עדשים
 
חומרים:
בצל קצוץ
כוס וחצי עדשים ירוקות/שחורות שטופות
בטטה קטנה חתוכה לקוביות קטנות
2 שיני שום כתושות (אפשר יותר)
 כפית שטוחה של כמון
מלח, פלפל
 
אופן הכנה: 
מכניסים את הבצל לסיר עם 3 כפות מים ו״מטגנים״ עד שהבצל משחים, אם הנוזלים מתאדים אפשר להוסיף מים לפי הצורך.
מוסיפים את ההעדשים, הבטטה והשום הכתוש ומכסים במים עד כס״מ מעל. מביאים לרתיחה ומורידים את האש.
מבשלים תוך כדי ערבוב כ 15 דקות, אם חסרים נוזלים אפשר להוסיף מעט כדי שלא ידבק או ישרף. 
אחרי 15 דקות בישול מוסיפים את התבלינים וממשיכים לבשל תוך כדי ערבוב כ 5 דקות נוספות.
 
אחרי שהעדשים רכות, טוחנים את העיסה שמתקבלת עם בלנדר מוט, אפשר לצקת על צלחת ולנגב (אפשר להוסיף מעט טחינה מעל),
אפשר לתת לממרח להתקרר ולמרוח על לחם, ניתן לשמור במקרר 3-4 ימים. 
 
אם אחרי יומיים שלושה לא הצלחתם לסיים את כל הממרח, ניתן לערבב עם קוביות בטטה מבושלת וביצה ולעשות פריטטה, או הוסיף לאורז או למרק. 
בתאבון!