החומרים מהם עשוייה האהבה
מאת הילה אפללו   
Imageהביטוי "אתה, זה מה שאתה אוכל" נטבע ע"י פילוסופים לפני מאות שנים, אבל יש בו מן ההגיון גם היום. הדרך שבה אנחנו תופסים את עצמנו וכמה שאנחנו משקיעים בבריאות שלנו משתקפת במה שאנחנו אוכלים, איך, מתי ואיפה. למה זה חשוב במיוחד בתקופת ההריון, ומה מרוויח העובר שלנו ממזון אורגני?

 

אלה שמאמינים שמגיע להם לצלוח את החיים האלה בתוך גוף בריא, חיוני ומתפקד, שהבינו שהבריאות שלהם חשובה וניצבת במקום מכובד בסדר העדיפויות שלהם, יקדישו מן הסתם יותר מחשבה וזמן למה שהם אוכלים.

אם לאוכל יש תפקיד חשוב בשמירה על הבריאות שלנו, וזו נתפסת כבעלת חשיבות, אז להרגלי האכילה שלנו יש מקום חשוב בחיי היום יום. לאוכל צריך להקדיש זמן ומחשבה, לרכוש את חומרי הגלם האיכותיים והמתאימים, לבשל באופן שיפגע כמה שפחות בערכים התזונתיים ועוד.

 אתה מה שאימא שלך אוכלת
אבל אם נסתכל על הפירוש המילולי של הביטוי "אתה, זה מה שאתה אוכל", נראה שגם כאן יש הגיון. גוף האדם נוצר מלכתחילה מזוג תאים מקרוסקופיים שמתאחדים: תא זרע וביצית, הם מתחלקים ומתחלקים ויוצרים אט אט איברים ומערכות גוף, עד ליצירת תינוק, בן-אדם קטן ומושלם. למרות שהריו נראה באמת כמו נס, הגוף הזעיר הזה לא נוצר יש מאין, חומרי הגלם שבונים אותו, מקורם באמא הנושאת אותו ברחמה.

האם מפרקת, מעכלת ומעבדת את המזון לאבני בניין: חומצות אמינו, חומצות שומן, סוכרים, ויטמינים ומינרלים. בחלקם היא משתמשת לצרכי תחזוקה שוטפים של גופה, ובחלקם היא משתמשת לבניה והרחבה של רקמות הרחם, השליה, העור ועוד. חלק מאבני הבניין משמשות לבניית העובר המתפתח בקצב מואץ.

החומרים הדרושים לבניית תינוק:
לכן לתזונת האם בתקופה שלפני ההריון וכן התזונה בתקופת ההריון עצמו היא בעלת חשיבות. אם האימא תאכל חומצות שומן איכותיות (כמו חומצות רב בלתי רוויות מסוג אומגה 3 המצויות בדגי ים צפוני וחומצות שומן חד בלתי רוויות כמו אומגה 9 המצויות בשמן זית ועוד) חומצות השומן שיבנו את תאי העובר יהיו איכותיות.

אם האימא תאכל חומצות שומן מסוג טראנס, המצויות במרגרינה, ובשאר השמנים המוקשים, בורקסים וכו' או שומנים רווים המצויים בבשר בקר ובגבינות שמנות, אז אלו יהיו חומצות השומן הנחותות שיבנו את תאי העובר.

על אותו המשקל אני מתייחסת למזון אורגני כבסיס לחומר גלם נקי מרעלים והאיכותי ביותר. אני ממליצה בחום לנשים בהריון ולמניקות לעבור לתזונה אורגנית אפילו באופן חלקי. ככל שנצרוך מזונות נקיים יותר ונחשוף את גופינו ואת גופו של העובר שלנו לפחות שאריות חומרי הדברה, צבעי מאכל, חומרי טעם וריח, חומרים משמרים וכו' כן יגדל הסיכוי שהרך הנולד יהיה בריא יותר, מערכות גופו הענוגות והרגישות לא יאלצו להתמודד עם רעלים וכימיקלים עוד לפני הלידה.

 בלי פחד ורגשות אשמה
אני יודעת שנשים בהריון זו אוכלוסיה רגישה וקריאת שורות אלה יכולה להכניס את חלקן ללחץ או לגרום לרגשות אשמה וזו כמובן לא המטרה. המטרה היא להעלות את רמת המודעות, להשמיע דברים שאף אחד לא דיבר עליהם עד כה, אבל לדעתי הם מספיק חשובים.

זה לא אומר שאישה בהריון שלא תעבור מיד למזון אורגני, היא חסרת אחריות או פוגעת בעובר שלה מרוע לב או רשלנות. זה רק אומר שמי שתקרא ותתחבר לרעיון האורגני, תהיה מודעת ותהיה לה האפשרות לבחור בין אוכל רגיל לבין אורגני. זה לא עניין של שחור ולבן, אורגני או מרוסס, אם אישה בהריון תעבור לתזונה שמתוכה 30% יהיה אורגני, היא תחסוך מילדה כ- 30% מהרעלים והכימיקלים וזה לא דבר של מה בכך. כל צעד אפילו הקטן ביותר הוא משמעותי וחשוב.

פרט לתזונה איכותית, חשוב לא פחות לעסוק בפעילות גופנית במהלך ההריון, להקפיד על שינה איכותית ומספקת, לשתות הרבה מים והכי חשוב, לשמור על מצב רוח טוב, אופטימיות ולהינות ככל הניתן מהנס המופלא הזה שנקרא הריון.