organiclife.co.il
  דף הבית arrow המטבח האורגני arrow דגנים - מבשלים נכון
ראשון, 22 אוקטובר 2017
 
 
דגנים - מבשלים נכון הדפס דואל
מאת הילה אפללו   

Imageסוף סוף טבלה המרכזת בתוכה את היחס הנכון בין כמות המים והזמן הדרושים לבישול כוס אחת של דגן. אורז מלא, גריסי פנינה, שיבולת שועל, שיפון, קינואה, כוסמת, דוחן ועוד, בבישול נכון, מספקים לכם ערך תזונתי גבוה לאין שיעור וכמובן יוצאים טעימים יותר. 

 

 

דגנים היוו במשך מאות שנים את מקור המזון העיקרי של אוכלוסיות בכל רחבי העולם. בארץ אנחנו מכירים בעיקר את החיטה, השעורה, האורז, הקינואה, הדוחן, התירס, שיבולת השועל, השיפון והכוסמת. את הדגנים מומלץ לצרוך ברוב המקרים בצורתם המלאה, כלומר על קליפתם כמו אורז מלא וחיטה מלאה, כי אז ערכם התזונתי גבוה הרבה יותר והם עשירים יותר בסיבים תזונתיים. 

לפניכם טבלה עם כמות המים והזמן הדרושים לבישול כוס אחת של דגן:

הדגן תמונה

כמות מים דרושה

זמן הבישול

חיטה

4.5 - 5

2 - 3 שעות

אורז מלא

 45 דקות

גריסי פנינה

4 - 5

שעה עד שעה וחצי

שיבולת שועל

3-4

חצי שעה

שיפון

2

חצי שעה עד שעה

תירס

3 - 4

 שעה

קינואה

2

20 דקות

כוסמת

2 - 2.5

15 - 30 דקות

דוחן

2 - 2.5

20 - 30 דקות

 
< קודם   הבא >
Advertisement
הרשמה לניוזלטר
שם
דואר אלקטרוני *
טקסט אימייל
ביכולתך להפסיק לקבל מידע בכל רגע, בלחיצה אחת על כפתור. פרטיך שמורים איתנו ולא נעביר אותם לגורם חיצוני
 
Advertisement
 
Top! Top!
חיים אורגניים הוא פורטל המכיל את כל המידע הקשור לאורח חיים אורגני. באתר מידע על מזון אורגני, בישול אורגני, אוכל אורגני, תיירות אורגנית, קהילות אורגניות, פורומים, קואופרטיבים אורגנים, אורח חיים בריא, רפואה טבעית, חקלאות אורגנית, מתכונים אורגניים