organiclife.co.il
חמישי, 29 יוני 2017

סוף סוף שומשום הדפס דואל
מאת הילה אפללו

Imageסוף סוף אחרי הרבה סיפורים ששמענו על המסעדה האילתית, הצמחונית והאורגנית  "שומשום", הגענו לביקור. טעמנו מתפריט אמצע וסוף השבוע,  מהבירה האורגנית וממגוון הקינוחים, שוחחנו עם ריטה וענת שעובדות וחיות את המקום, עשינו סיבוב בחנות הטבע המחוברת למסעדה ויצאנו שבעים ועם חיוך גדול.

השבוע יצאנו לחופשה משפחתית באילת, היה ברור לי שהפעם אני לא מוותרת על ארוחה ב"שומשום" עליה שמעתי כל-כך הרבה. מסעדה אילתית  שנוסדה ע"י זהבה מקיבוץ סמר ומנוהלת עד היום על ידה.  מיד התקשרתי אליה כדי לוודא שהיא תהיה שם כשנגיע, שתוכל לספר לנו על הרעיון ולצערי גיליתי שהיא נמצאת בצפון הארץ אצל המשפחה .

"אל תדאגי" היא אמרה  ואפשר היה לשמוע את החיוך שלה בטלפון, "ריטה תהיה שם והיא תספר לך את כל מה שתרצי לדעת". לא ויתרנו על הסיפור של זהבה ואת הראיון המשכנו בטלפון ובמייל.

שומשום - חנות הטבע

איך הכל התחיל
זהבה ניסים ההוגה, היוזמת והמנהלת בפועל של החנות והמסעדה, מספרת איך התחיל הרומן המופלא שלה עם המטבח האורגני: "אחרי חיים שלמים ושתי בנות מקסימות, שגדלו על אוכל, שאז חשבנו שהוא בריא (היום הוא לא היה נכנס הביתה),  המודעות שלי הלכה וגדלה ואז התחילה העבודה במטבח של הקיבוץ, שם יכלתי להכין אוכל מחומרי גלם אורגניים (חלק מענפי הקיבוץ מגדלים מזון אורגני).

בעבודה במטבח גם למדתי על הצרכים השונים של האנשים, למדתי לטפל במזון לא מעובד וההבנתי שלעיתים אין צורך בתיבול כדי שהאוכל יהיה טעים, אלא לתת לטעמים הטבעיים של המזון לבוא לידי ביטוי". כמו כן נאלצה זהבה להתמודד עם הבעיות התקציביות שהמעבר לאורגני גרם. "התוצאות של מאמצי היו טובות, השינויים נקלטו ועד היום המטבח של סמר בריא יותר, אבל זה תלוי כמובן בעיקר בטבח. "

כששאלתי איך הופכת חנות טבע ומסעדה באילת לענף כל-כך לא שגרתי של הקיבוץ? היא ממשיכה: " מסיבות אישיות עזבתי את העבודה בקיבוץ וחיפשתי משהו אחר, היה לי ברור שזה צריך להיות קרוב לצלחת עם אוכל טעים וטיפול באנשים" באותה תקופה סיימה זהבה ללמוד שיטת טיפול חדשה שנקראת 'אנרגיה אוניברסלית', מתחם ובו חנות טבע, חדרי טיפול ואוכל אורגני בריא , נראו לזהבה, לצוות העובדים ובהמשך גם לאסיפת הקיבוץ כמשהו שניתן לממש עם תקציב מבוקר.

"הייתה לנו הרגשה טובה לגבי המיזם, אבל זה לא היה פשוט ואחרי 9 שנים של עליות ומורדות החלטנו לפתוח את החנות, אחרי תקופה 'שומשום' ממשה את כל הפוטנציאל העסקי שלה והבנו שאנחנו חייבים להרוויח את לחמנו והחלטנו על פתיחת המסעדה שתוסיף הכנסה".

ענת (מימין) וריטה (משמאל)

ביקור במסעדת שומשום
ואכן, הגענו ביום שישי בשעות הצהריים, ריטה קיבלה את פנינו בשמחה, מיד דאגה לכיסא לתינוקת, למים קרים והושיבה אותנו לשולחן. ב"שומשום" התפריט באמצע השבוע  שונה מזה של סוף השבוע  ולכן היה חשוב לנו לבקש מראש שיכינו לנו משניהם. ענת שפית במקצועה, תושבת סמר גם היא, סיפרה לנו על האוכל ועל המעבר שלה לאורגני.

בהמשך שהלחץ בחנות ובמסעדה גבר, ריטה וענת היו עסוקות יותר וזה איפשר לנו לפתח שיחה עם לקוחות המסעדה, גילינו שהם מכורים לקובה סלק הצמחוני שמוגש ביום שישי שמכיל אגוזים צנוברים וכל מיני דברים טובים, ואכן היה טעים להפליא. שמענו על הלחם שהם אוהבים לקנות הביתה ועל האווירה הנעימה והיחס החם, שמקבלים את פניהם בכל פעם שהם מגיעים.

לחם הבית, חומוס, פלאפל
 וסלטים

אח...האוכל...האוכל
התחלנו במרק הקובה האגדי של יום שישי שהיה פשוט מצויין, המשכנו בחומוס עם כדורי פלאפל שהיו טעימים מאד אפילו שלא היו מטוגנים, אלא אפויים!! סלט ירקות, בורגול, אנטיפסטי, צ'טני ולחם ביתי מעולה. המשכנו עם מנת היום שכללה אורז פרא מלא ברוקולי עם שקדים ושום, תבשיל טופו וירקות, מיקס ירקות בתנור וירקות עם כרישה. הכל היה מתובל בעדינות כך שניתן היה להבליט את הטעמים האמיתיים של הירקות. בסוף טעמנו מהקינוחים המעולים, יש מגוון עוגות (לא רק גזר) אצלנו עוגת השוקולד ניצחה, הילדות אכלו מכל המנות ומהקינוח בתאווה וכולנו ליקקנו את האצבעות.

קובה צמחוני(מימין) ומקרר משקאות אורגניים, פשטדות וקינוחים

זהבה, ריטה, ענת והשאר הן קבוצת בנות לוחמות, אוהבות את מה שהן עושות ומתמסרות לחנות והמסעדה ב-100% האחוזים. אני יכולה להעיד שאפשר להרגיש את האהבה הזו בכל דבר, מהעיצוב, של החנות והמסעדה, דרך השירות הנפלא ועד הביס האחרון.

והמחיר...כמו ואפילו פחות ממסעדות רגילות
גם כשהגענו לקופה, חיכתה לנו הפתעה נעימה, בניגוד לציפיות שאוכל אורגני יעלה מן הסתם, יותר מאשר במסעדות הרגילות, גילינו כי העסקיות של "שומשום" גם של סוף השבוע וגם של אמצע השבוע, עולות כמו ואפילו פחות ממסעדות רגילות.

המנה העיקרית: אורז, טופו, ומגוון ירקות

התפריט מורכב ממנות היום (לפי העונה) עולה 52ש"ח - המנות יפות
ארוחה עסקית עולה 32ש"ח
הקינוחים המעולים 18-22ש"ח
מיצים ממבחר רעיונות מקוריים 15-24 ש"ח
ניתן למצוא במסעדה גם מבחר של מיצים, יינות ובירות אורגניות.

באמצע השבוע מגישים במסעדה ארוחה עסקית, היא לא ממש קבועה והיא תלויה בעיקר בחומרי הגלם המצויים באותו היום, אבל משתדלים שתמיד יהיה מרק, ירקות, ודגן כמו אורז או קינואה. התפריט נכתב על הקיר ומשתנה כמעט כל יום.

המחירים היו מפתיעים בהתחשב בתמורה הנדיבה ובעובדה שכל המוצרים ללא יוצא מן הכלל הם אורגניים.

אם אתם באילת ומתחשק לכם לאכול אוכל אחר, מיוחד ולא שגרתי. אם אתם רוצים לאזן את כמויות המזון האסטרונומיות של ארוחות הבוקר בבית המלון, תוכלו למצוא פינה של שפיות, רוגע ואווירה נעימה. פינה נקיה מרעלים, חומרי הדברה ושאר מזיקים, אני ממליצה בחום.

באמצע השבוע המסעדה פתוחה מ 9:30 עד 18:00 בערב, ביום שישי עד 14:00 ובשבת סגור. רח' מדיין 3 אילת, טלפון: 08-6342111.
אתר:

נכתב ע"י הילה אפללו - נטורופתית מוסמכת
מנהלת אתר "חיים אורגניים"

< קודם   הבא >
Advertisement
הרשמה לניוזלטר
שם
דואר אלקטרוני *
טקסט אימייל
ביכולתך להפסיק לקבל מידע בכל רגע, בלחיצה אחת על כפתור. פרטיך שמורים איתנו ולא נעביר אותם לגורם חיצוני

Advertisement

Top! Top!
חיים אורגניים הוא פורטל המכיל את כל המידע הקשור לאורח חיים אורגני. באתר מידע על מזון אורגני, בישול אורגני, אוכל אורגני, תיירות אורגנית, קהילות אורגניות, פורומים, קואופרטיבים אורגנים, אורח חיים בריא, רפואה טבעית, חקלאות אורגנית, מתכונים אורגניים