organiclife.co.il
  דף הבית arrow המטבח האורגני arrow בישול אורגני arrow נישנושים בריאים -חלק ב'
שלישי, 12 דצמבר 2017
 
 
נישנושים בריאים -חלק ב' הדפס דואל
מאת הילה אפללו   
Imageומה עם אגוזים, פיצוחים ופירות יבשים? מה בריא ומה פחות? איך אפשר להתגבר על כמויות הזרחן המוחדרות בתהליך הייבוש ואם כבר פיצוחים קלויים, אז על מה רצוי להקפיד

 

כשבנשנושים בריאים עסקינן, אי אפשר שלא לדבר על פירות יבשים, אגוזים ופיצוחים.


פירות יבשים הם כמובן תענוג צרוף. לא ממש דל קלוריות אבל לפחות מזין יותר מחטיפים רגילים עתירי השומן הרווי והמוקשה, הסוכר, חומרי הטעם, הצבע, המאכל והחומרים המשמרים. פירות יבשים כמו צימוקים ומשמשים ניתן למצוא אורגניים בחנויות הטבע.


כשנתקלתי לראשונה במטופלים שהתלוננו שאינם יכולים לעמוד בעלות הגבוהה של המוצר האורגני, פניתי לחפש פתרון אצל הטבעוניים הוותיקים. אלו צרכו לא מעט פירות יבשים, הרבה לפני שמצאו המוצרים האורגניים את דרכם למדפים.

ההמלצה בזמנו הייתה להשרותם במים למשך כמה שעות, תהליך שמשחרר כמות נכבדה של זרחן המשמש לשימור הפרי בתהליך הייבוש. סינון המים ושטיפת הפרי לאחר ההשרייה נותן אופציה יחסית נקייה וטעימה. הדבר מתאים בעיקר לפירות עשירים בזרחן כמו דבלים, משמשים, צימוקים ושזיפים.


ניתן הים למצוא בחנויות מגוון עצום של פירות מיובשים כמו: אננס, תות שדה חמוציות ותפוחים. חשוב להיות ערים לעובדה שרובם מסוכרים ולכן לא נכנסים לקטגוריית הבריאים!!!

אגוזים ידועים בריכוז השומנים הגבוה שלהם ובערכם התזונתי הגבוה. הם עשירים בויטמינים ומינרלים חשובים. כדי לסבר את האוזן, ב- 100 גרם אגוזי ברזיל או לוז (בונדוק) יש פי שניים סידן מאשר ב- 100 גרם גבינה לבנה או קוטג', ואותה כמות ברזל שיש ב- 100 גרם בשר בקר מבושל .


אגוזי מלך ידועים גם בהשפעה המטיבה שלהם על ריכוז השומנים בדם ובמניעת מחלות לב. אגוז המלך (המכונה גם קליפורניה), עשיר בחומצה אלפא-לינולאית המסייעת במניעת קרישי דם ובכך מסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב. הוא עשיר בסידן וברזל, בויטמיני
C ,A וויטמיני B שונים.

חשוב לזכור אולם שאיכות הויטמינים וחומצות השומן החיוניות שהאגוז מכיל מאבדות מערכן אם הוא קלוף, לכן מומלץ לרכוש את האגוז בקליפתו ולאכול אותו בסמוך לקילופו. הקילוף עצמו מספק תעסוקה ומאט את קצב האכילה ובכך מפחית את הכמות הנצרכת. האכילה ממושכת יותר והאגוז טעים ובריא יותר.

מה לגבי פיצוחים?
הגרעין הוא זרע המכיל חלבונים, ויטמינים, מינרלים ומרכיבים מזינים אחרים, שאמורים לסייע לצמח הצעיר להתפתח ולכן הוא מזין ובריא. אולם, הפיצוחים בעייתיים בעיקר בגלל הקליה וכמות המלח העצומה שהם מכילים. הקליה גורמת לאיבוד של מרכיבים מזינים רבים וכן להתחמצנות והרס של חומצות שומן, שלא רק חדלות להיות בריאות אלא הופכות לעיתים למזיקות. מסיבה זו מומלץ לפצח גרעיני דלעת לא קלויים המכילים כמות גדולה יחסית של אבץ, מינרל הנחוץ לאינספור תפקודים בגוף וחיוני לעור, לשיער ולצפורניים. אם בכל זאת מתעקשים על פיצוחים קלויים רצוי שיהיו ללא מלח.

אתם מוזמנים לחלוק עימנו רעיונות לנשנושים בריאים נוספים..

 

לנשנושים בריאים - חלק א'' - לחצו כאן




 
 





 

 
< קודם   הבא >
Advertisement
הרשמה לניוזלטר
שם
דואר אלקטרוני *
טקסט אימייל
ביכולתך להפסיק לקבל מידע בכל רגע, בלחיצה אחת על כפתור. פרטיך שמורים איתנו ולא נעביר אותם לגורם חיצוני
 
Advertisement
 
Top! Top!
חיים אורגניים הוא פורטל המכיל את כל המידע הקשור לאורח חיים אורגני. באתר מידע על מזון אורגני, בישול אורגני, אוכל אורגני, תיירות אורגנית, קהילות אורגניות, פורומים, קואופרטיבים אורגנים, אורח חיים בריא, רפואה טבעית, חקלאות אורגנית, מתכונים אורגניים