organiclife.co.il
  דף הבית arrow המטבח האורגני arrow נישנושים בריאים - חלק א'
שבת, 24 יוני 2017
 
 
נישנושים בריאים - חלק א' הדפס דואל
מאת הילה אפללו   
Imageהמושג "נישנוש" מתייחס בדרך כלל למזון קטן מימדים, שנצרך במשורה במשך פרק זמן ממושך. הזמנתם את החבר'ה, אתם רוצים להגיש כיבוד אבל גם לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה? הנה כמה נשנושים שיאפשרו לכם להתרומם מהספה בתום הערב

 


 

מי לא מכיר את תופעת הנשנשת שמלווה אותנו בשעת המנוחה, הקריאה, הצפייה בטלוויזיה, בניסיונותינו להישאר ערים ומרוכזים, וכמובן בשעה בה אנו מארחים או מתארחים, כשמזון קצוב מושחל לפינו בין כל מילה ומילה. הנה כמה נשנושים שיסייעו לנו להישאר בחיים.

לחם שום מדגנים מלאים עם ממרחי בריאות - לוקחים לחם מדגנים מלאים, רצוי כמובן אורגני, חותכים אותו לרצועות ברוחב 3-4 ס"מ או למשולשים כדי שייראה מעניין. מערבבים בקערה 1/2 כוס שמן זית מכבישה קרה, 6-10 שיני שום כתושות וכף אורגנו טרי קצוץ מאד או מיובש. מערבבים היטב, מוסיפים מלח לפי הטעם ומורחים בעזרת מברשת על רצועות הלחם משני הצדדים. (הלחם לא צריך להיות ספוג בשמן, אלא רק מרטיבים אותו מעט ודואגים לפזר באופן שווה את השום והאורגנו).

את הלחם מפזרים על גבי תבנית ובה נייר אפיה, מכניסים לתנור שחומם מראש, ומשאירים 3 דקות. הלחם לא צריך להפוך לטוסט אלא רק לקבל קרום חיצוני דק ופריך כשבפנים הוא נשאר רך. לצד סלסלת הלחם ניתן להגיש: סרדינים פורטוגליים,
ממרח זיתים, ממרח עגבניות מיובשות, חומוס ביתי, טחינה ירוקה במיוחד, פסטו כוסברה, פסטו בזיליקום, ממרח חומוס עם עגבניות וקארי, גואקמולה ועוד.

המארח המפנק מוזמן למרוח מראש את הלחמים בממרחים ולסדר אותם יפה במגשים גדולים. זה מרשים, צבעוני מפתה וגם לא דורש מהרעבים להסיר את עיניהם מהמסך חלילה.

מקלוני ירקות ומטבלים - פורסים ירקות לרצועות (גזר, מלפפון, פלפלים צבעוניים, קולורבי, עלי חסה קטנים שטופים, שומר ועוד) ומסדרים יפה בקערה. אפשר לקשט בעגבניות שרי ופטריות טריות. ליד קערת הירקות מניחים מטבלים ורטבים כמו: מטבל יוגורט ונענע, רוטב ויניגרט הדרים, מטבל מקסיקני, רוטב צרפתי  ועוד.  

ירקות מוחמצים - נשנוש מעולה לאנשים בעלי צורך נשנוש עז, שאין בידם זמן להכין משהוא בריא. נישנוש זה מחזיק ארבעה ימים במקרר ואפשר להכין ממנו כמות גדולה.

לוקחים ירקות קשים כמו: גזר, פלפלים, קולורבי, שומר וצנון. חותכים לרצועות ושמים בקופסת פלסטיק או צנצנת שניתן לסגור היטב. מכסים את הירקות במים ומוסיפים מעט מלח ומיץ לימון סחוט טרי מלימון אחד לפחות (בהתאם לכמות הירקות). מערבבים, שמים במקרר ומנשנשים חופן חמצמץ קר ומרענן.

קטניות - לאנשים רבים חסר אפקט הפיצוח. התעסקות מסוג זה מסייעת לאוהדי ספורט לפרוק מתח בלי לכסוס ציפורניים. אבל הפיצוחים בדרך כלל עתירי שומן ומלח ולחלוטין לא מזינים. אז מה אוכלים במקום?
 חומוס - גרגרי חומוס מבושלים עם לימון מלח ופלפל שחור יכולים להיות נשנוש מצוין למרות שחסר אלמנט הפיצוח.
תורמוס - מכיל קליפה ו"מתפצח" להפליא. קל להכנה וזול. משרים במים 24 שעות כשמחליפים את המים לפחות שלוש פעמים. מבשלים שעה וחצי במים (ללא מלח!!) ובודקים. מוציאים, שוטפים, משאירים קצת מים ומוסיפים מלח. אפשר להשאיר בקופסה סגורה במקרר למשך שלושה ימים.
פול גדול - משרים 24 שעות עם החלפת מים. מבשלים שלוש שעות ולעיתים אף יותר. מתבלים בכמון טחון ונהנים מכל ביס.
שעועית - משרים 24 שעות עם החלפת מים. מבשלים שעתיים ולעיתים יותר. מתבלים בעיקר במלח, פלפל שחור וקארי .

את כל הקטניות ניתן להכין בכמויות גדולות, לחלק למנות ולהקפיא, כך שערב בישולים אחד יכול לספק נישנושים לכל ימי המונדיאל.

פירות - כמובן שסלסלת פירות מהווה נשנוש מהנה ומזין.

תזכורת: גם דברים בריאים יש לצרוך במתינות ולא להפריז.    

 

לנישנושים בריאים - חלק ב' - לחצו כאן.

 
< קודם   הבא >
Advertisement
הרשמה לניוזלטר
שם
דואר אלקטרוני *
טקסט אימייל
ביכולתך להפסיק לקבל מידע בכל רגע, בלחיצה אחת על כפתור. פרטיך שמורים איתנו ולא נעביר אותם לגורם חיצוני
 
Advertisement
 
Top! Top!
חיים אורגניים הוא פורטל המכיל את כל המידע הקשור לאורח חיים אורגני. באתר מידע על מזון אורגני, בישול אורגני, אוכל אורגני, תיירות אורגנית, קהילות אורגניות, פורומים, קואופרטיבים אורגנים, אורח חיים בריא, רפואה טבעית, חקלאות אורגנית, מתכונים אורגניים